Monday, December 15, 2014

SUDAH AMBIL SUPPLEMENT TAPI TIADA KESAN PUN….

Tajuk ni memang common dalam pengamalan pengambilan makanan tambahan aka supplemet untuk kita-kita yang kurang ambil berat disiplin minum air kosong… nah saya sendiri pun demikian berapa jenis vitamin saya ambil tapi tidak diselarikan dengan pengambilan air masak yang sekurang-kurangnya minima (kalau ikut berat badan saya kena minum @ least 2 liter sehari) tapi nak minum 1 liter pun payah… alasan sebab lupa. minum ni pun kena disiplin. sebab allergik kulit kering saya semakin menjadi-jadi mau tidak mau botol air 1liter tidak pernah tinggal sudah. kalau miss 2 liter sure kulit kering, klu kering mula lah tergaru-garu gatal… sapa susah sendiri jg. ambil supplement ni bukan semata-mata nak outcome dia tp kita kena bantu jg badan kita serap pengambilan vitamin. terutam yang ambil vita-c sebab vitamin ni kuat serap air… 
jadi saya nak kongsi tips supaya sentiasa ingat utk minum air kosong! Muat turun aplikasi telefon pintar kita dengan aplikasi seperti dalam gambar… aplikasi ini akan berbunyi air kalau sudah sampai masa utk kita minum air.


p/s sukatan air utk kita minum bergantung dengan berat badan/ aktiviti & cuaca update setting dia sahaja. 
SEKIAN, SEMOGA BERMANFAAT….

No comments:

Post a Comment