Thursday, July 10, 2014

TIPS SARAPAN RINGKAS UNTUK ANAK HEBAT

SARAPAN RINGKAS BERKHASIAT UNTUK ANAK TERSAYANG


Antara perkara yang kita sering terlepas pandang adalah pentingnya sarapan untuk menyediakan anak-anak kita menjadi hebat. Ibu bapa pasti sanggup berhabisan duit semata-mata untuk memastikan anak-anak bijak dalam pelajaran antaranya pasti sudah ada yang menghantar anak ke tuisyen seawal umur pra sekolah. Tapi sedarkah kita perkara asas yang menyumbang kepada daya tumpuan anak-anak bila mereka ke sekolah? Saya terpanggil untuk ambil berat tentang peri pentingnya sarapan apabila anak kedua saya dalam 2 3 kali pernah tertidur di sekolah walaupun tidur yang cukup. Berbanding kakak nya memang saya belum pernah dapat aduan dari guru yang dia tertidur kecuali masa sekali dia kurang sehat. Ini kerana kakak sentiasa bersiap sedia ke sekolah dan memastikan akan menjamah sekurang-kurangnya secawan milo berbanding yang adik sebab manja baru berumur 3tahun ++ dan faham-faham saja umur ni masih belum faham arahan ikut peel dia saja, kadang mau gaduh2 dulu baru mau buat…. ni lah rutin pagi bagi ibu-ibu bekerja yang mau segalanya dalam perancangan saja sebab takut punch card merah…. Saya juga tidak terkecuali. Bangun lah awal macama mana pun, tetap c manja2 ini akan ada saja kerenah yang luar kawalan…. bangun liat, mandi termenung, lepas mandi termenung, pakai baju termenung, sarapan pun termenung, pakai stokin termenung, pakai kasut termenung, masuk kereta semua pakai 5minit terms. Patutlah waktu belajar pra sekolah lambat waktu sekolahnya sebab memang ni lah istimewanya anak2 ini yang akan bertindak ikut suka hati dorang.(mana lah dorang faham peraturan2 datang lambat ni dorang tau pi sekolah saja)

Kajian saintifik menunjukkan bahawa sarapan memberikan kesan yang dramatik terhadap kemampuan belajar anak-anak. Kelebihan bersarapan ianya mampu menguatkan daya tumpuan, masa tindak balas, keboleh belajar, perasaan & ingatan. Satu kajian yang dijalankan di University Cardiff Wales menunjukkan mereka yang makan sarapan berserat tinggi kurang mengalami keletihan sebanyak 10%. Golongan ini juga berkeberangkalian mendapat kemurungan yang paling rendah dan menunjukkan kemahiran kognitif yang lebih baik.

Ciri-ciri hidangan yang sesuai seharusnya mudah namun mempunyai nilai khasiat yang tinggi. Ini penting terutama waktu pagi sebab waktu pagi anak-anak mungkin tiada selera makan. Atas sebab ini lah saya ambil pendekatan menyediakan sarapan all in one iaitu menyediakan minuman bijirin bersama Mealshakes. Kenapa mealshake? kerana kandungan mealshake yang memiliki 24 jenis vitamin, mineral & zat. 



MANFAAT PENGAMBILAN MEALSHAKES

  • NUTRISI LENGKAP MENYEDIAKAN 24 JENIS VITAMIN, MINERAL & ZAT PERLU. KEKURANGAN PENGAMBILAN ZAT BOLEH MENYUKARKAN KADAR SERAPAN VITAMIN & MINERAL OLEH TUBUH.
  • MEMBEKAL NUTRISI KEPADA SEL TUBUH - KAYA DENGAN PROTIN (TIDAK MENGANDUNGI LAKTOSA) MEMBANTU PEMBINAAN SEL-SEL KULIT, KUKU, RAMBUT, ORGAN, DARAH, IMUN, DAN LAIN-LAIN
  • MEMBANTU TUMBESARAN - MENGANDUNGI ASID FOLIK, BIOTIN, KAYA DENGAN KALSIUM & MAGNESIUM YANG DIPERLUKAN UNTUK MEMBINA TULANG DAN SEL-SEL UNTUK PROSES MEMBESAR.
  • ANTI OKSIDA - MENGANDUNGI VITAMIN A,C,E, ZINK, SELENIUM YANG MERUPAKAN AGEN ANTI OKSIDA YANG BERTINDAK MELAWAN JANGKITAN DAN MELAMBATKAN PROSES PENUAAN
  • MENGEMBALIKAN SERI WAJAH- MENGANDUNGI VITAMIN B YANG LENGKAP, ZAT BESI DAN COPPER YANG CUKUP UNTUK MEMBINA SEL-SEL DARAH MERAH YANG SIHAT  SEKALIGUS MEMBERIKAN KOMPLEKSI WAJAH/ KULIT YANG CANTIK
  • DETOKSIFIKASI - KAYA DENGAN SERAT LARUT UNTUK MEMBANTU MEMBUANG LEMAK BERLEBIHAN DAN SISA BUANGAN DARI PERUT DAN USUS.
  • KELAZATAN RASANYA - MINUMAN YANG LAZAT UNTUK DIAMBIL BERSAMA FRUKTOS SEMULAJADI PENGGANTIAN SEGERA TERHADAP KEKURANGAN VITAMIN, MINERAL DAN JUGA TENAGA. 
APA YANG PENTING MEALSHAKES TIDAK MENGANDUNGI SEBARANG PEWARNA DAN GULA TIRUAN. 

INGIN MENEMPAH? GUNA SAMA BERSAMA ANAK2 HANYA RM 113.75
CALL / WASSAP 0178671223 JALITA 
SHAKLEE INDIPENDENT DISTRIBUTOR : 1079162

No comments:

Post a Comment