Saturday, June 14, 2014

ANAK SAKIT GIGI

Assalammualaikum wbt

Cabaran sebagai seorang ibu ini bermula dengan anak mengadu sakit, kalau kita sebagai ibu kurang bijak menangani masalah boleh membawa kepada tekanan. betul kan? apatah lagi jika ibu seorang yang bekerja. Apa yang perlu kita lakukakan at the 1st place is bertenang….. hehehehe sebab klu kita panik kita susah mau berfikir.

Ok, bermula lah misi memberi pertolongan cemas kepada anak yang tengah kesakitan gigi… mula-mula kumur2 dengan Basic H. (apa benda ni? nnt saya akan post mengenai Basic H ya) pastu berus gigi tempat mana yang sakit. Kebetulan outstation kali ni, aku terlebih rajin bawa basic H kemana-mana sebab ini first aid yang wajib ada lah bg sebuah keluarga. ok pas berus gigi then kumur lagi guna basic H. taraa…. experimen looks works. wajah kemerahan menahan bengkak kesakitan sudah anda tanda2 lega. sudah alang2 berus gigi bagi mandi lah terus takut demam kan, sebab badan aameenah macam mau panas2 sudah. Lepas keringkan badan, rambut.  ok time utk breakfast. nda kan mau makan ubat dengan perut kosong???? ok makan bubur kosong tanpa rasa. lepas tu bagi minum nutriferon sepeket dan 1 kapsul omega Guard.

Sedikit info mengenai 3 rangkaian produk shaklee;

BASIC H2*

  • Pembersih serbaguna organik tiada bilas, tiada sisa, formula bebas coretan, tanpa paraben,tanpa toksik yang selamat untuk sistem septik dan pembentungan.
NUTRIFERON*

  • Satu rangkaian penjagaan kesihatan yang mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari- satu-satunya interferon semulajadi di dunia, yang mampu merangsang dan mempertingkat secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengarahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh; T-cells, B-cells dan makrofag
OMEGA GUARD*

  • Minyak ikan terbaik di Dunia. Meningkatkan sistem imun, mengawal sakit & inflamasi.

Basic H - Pembersih serbaguna tanpa toksik & tanpa paraben
Nutriferon & Omega Guard






















muka yang bengkak kemerahan sakit gigi
tengok sehari selepas wajah sudah ceria seperti sedia kala…








alhamdulillah, rangkaian penjagaan kesihatan shaklee ini tidak menyembuhkan, yang menyembuhkan Allah swt. Namun ikhtiar & usaha itu penting dalam melaksanakan tanggungjawab kita sebagai makhlukNya. Memetik kata2 Kapten Nordin ( ex pilot MAS rasanya, semua orang kenal beliau ni sejak insiden MH370) sains ini juga makhlukNya, letaklah kebergantungan kepada Allah dan bukan dengan Sains semata-mata kerana sains ini juga adalah makhluknya.

sekian,

SHARING IS CARING
Berminat produk SHAKLEE? call/ wassap Jalita 0178671223
Pengedar Bebas Shaklee daerah Lahad Datu, Kinabatangan, Sandakan.

*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mengubati sebarang penyakit. Sila dapatkan nasihat dari doktor atau pakar berkaitan penyakit yang dihidapi. 

No comments:

Post a Comment