Thursday, May 8, 2014

Assalammualaikum


Kali ini cerita pasal meal shakes pula. siapa yang perkenalkan? Mau tau ini multivitamin pertama yang aku cuba dalam banyak-banyak produk shaklee. Mula makan tahun lepas masa mengandung anak ke3 dan usia kandungan 5 bulan. Kenapa meal shakes? heheheheheh sebab mengandung ni lain orang lain 'pembawaan dia. Aku mengandung anak ke-3 mengalami ketidak serasian atas vitamin2 yang dibekalkan oleh klinik. Dari usia kandungan 1 bulan, 2bulan, 3 bulan, 4 bulan aku try adapt tapi gagal juga. Gagal macam mana? bila aku makan vitamin tu keluar balik dalam bahasa mudah dimuntahkan balik bersama makanan-makanan yang sudah aku makan. nda pernah try tukar vitamin lain ka? doktor sudah tukar juga balik2 tp memang c baby nda mau lah terima yang sintetik ni. Jadinya aku quit ambil vitamin so aku gamble jak mengandung tanpa mengambil apa2 vitamin.  Rasa bersalah pula bila kena scan berat baby dibawah bacaan normal. ringan berbanding usia kandungan ka gitu. Jadi dari saat rasa bersalah tu lah aku mula google cari-cari vitamin yang sesuai sampai lah jumpa di group Facebook KK mommies ada members advertise vitamin untuk ibu-ibu mengandung, thank you hidayah.

Ok kenapa meal shake ni istimewa? sebab ini multivitamin dalam bentuk serbuk perisa vanilla lagi nah memang lah sedap. anak-anak pun suka. Apa kelebihan meal shakes ni aku bukan sebarangan jak ambil mau-mau harga masa tu boleh tahan lah juga RM 121.20 se tong. aku lagi yang baru mau jinak-jinak dengan vitamin ni memang lah rasa woow mahalnya tapi sebab niat aku mahu lahirkan baby yang sihat yang cukup zatnya jadi tutup mata lah beli kan.

Kelebihan meal shakes ni sebab

  • memberikan 19 vitamin dan mineral penting sebagai asas nutrien
  • sumber pemakanan serat dan protein terbaik ( elak kita dari sembelit)
  • kaya dengan sumber kalsium ( penting untuk pembentukan tulang)
  • Glisemik indeks yang rendah ( apa pula glisemik2 ni G.I yang rendah memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan kita. Maintain paras gula dalam darah yang rendah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan jangka panjang)
siapa-siapa yang boleh ambil selain ibu-ibu mengandung? :
  • kanak-kanak yang kurang selera makan, selalu sembelit, kanak-kanak yan mau membesar, pengamal sayuran (vegetarian), orang sakit, orang yang sibuk bekerja atau orang yang selalu mengambil fast food.
cod lahad datu town area, bandar sri perdana.
jal - 0178671223

No comments:

Post a Comment